Nadat de contentstrategie is vastgesteld, komt het moment dat deze in praktijk moet worden gebracht. Dit betekent vaak dat de werkwijze om tot content te komen 180 graden anders is dan voorheen. Deze omslag gaat niet zonder slag of stoot. Met de workshop ‘Aan de slag met je contentstrategie’ helpen we het communicatieteam, redactie, newsroom of een bredere groep medewerkers op weg met het maken van content op basis van je contentstrategie.
Workshop ‘Aan de slag met je contentstrategie’

Een effectieve contentstrategie
- Geeft jou en je collega’s focus en structuur in al je content.
- Zorgt dat je met content bijdraagt aan de doelen van de organisatie.
- Helpt je in te spelen op de vragen en behoeften van je publieksgroepen.
- Versterkt de relatie en verkleint de afstand tussen overheid en samenleving.

Wij adviseren een maximale groepsgrootte van 8 tot 10 personen voor deze workshop, gezien het interactieve karakter. Iedere workshop beslaat 1 dagdeel (bijv. 13:00-16:30 uur) met daarbij inbegrepen een pauze van zo’n 30 minuten.
Het programma van de workshop zou er als volgt uit kunnen zien:
- Contentstrategie doornemen
- Contentstrategie in de praktijk a.h.v. 4P: pijler, publiek, perspectief, platform
- Zo maak je content met impact: vorm, hashtags, links, emoji’s, lengte etc.
- Zelf aan de slag met content
- Content met elkaar bespreken
“Een strategie komt pas écht tot leven als je er met elkaar mee aan de slag gaat. Tijdens deze workshop zie je dat de puzzelstukjes echt op hun plaats vallen. Aan het einde van de workshop liggen er meerdere content-items klaar, die -bij wijze van spreken- direct een plekje kunnen krijgen in de contentkalender.”
Jasper Bons, online communicatieadviseur
Neem contact opWaarom Buzzzle?
Bij Buzzzle combineren we werkervaring in de publieke sector met kennis van communicatie. Wij begrijpen de politiek-bestuurlijke dynamiek van een organisatie en weten wat er belangrijk is als het gaat om doelgroepgericht communiceren.
We maken strategieën die niet alleen informeren, maar ook gericht zijn op het dichten van de kloof in vertrouwen tussen publieke organisaties en hun inwoners.
